W czasach dominacji globalnych rynków i szeroko pojętego konsumpcjonizmu potężne firmy coraz częściej wydają duże sumy pieniędzy na reklamę. Ważna staje się skuteczna sprzedaż, a agencje marketingowe prześcigają się w wyróżnieniu produktu klienta na rynku. W branży poligraficznej z pomocą przychodzi uszlachetnianie druku, które pomaga nadać produktowi ciekawszy wygląd, kształt, a nawet zapach i w ten sposób pozwala odróżnić go na tle konkurencji.


Uszlachetnianie druku, kalandrowanie

 

Czym jest uszlachetnianie druku?

Uszlachetnianie druku to szereg technik, takich jak np. lakierowanie, foliowanie, kalandrowanie czy hot-stamping, mających na celu podnieść walory estetyczne zadrukowanego materiału. Konsumenci, czyli w dużej mierze odbiorcy materiałów drukowanych często nie zdają sobie sprawy, jak skomplikowana maszyneria i technika stoi za pięknie uszlachetnioną ulotką, którą trzymają w ręku. Ponieważ uszlachetnianie druku w Polsce i na świecie jest branżą stosunkowo niszową, to niewielu z nas ma tak naprawdę szansę ją poznać. Warto jednak wiedzieć, że uszlachetnione materiały drukowane, to nie tylko kwestia papieru, ale przede wszystkim skomplikowanych maszyn i niebywałej wiedzy technicznej właśnie takich firm, jak Follak Sp.z o.o Sp.k.

 

Do czego służy uszlachetnianie druku?

Jest to kluczowe pytanie, które tak naprawdę warunkuje istotę i popularność tej dziedziny poligrafii. Zgodnie z tym, co pisaliśmy powyżej, uszlachetnianie papieru służy głównie celom marketingowym i ma na celu odznaczenie się produktu na tle konkurencji.

Przyjmijmy sytuację, w której potencjalny klient chce kupić konkretny produkt i musi wybrać wśród kilkunastu tego samego rodzaju, ale różnych producentów. W tym przypadku większą uwagę kupującego przykują stojące na półce sklepowej ciekawsze opakowania, które poddano wcześniej odpowiednim uszlachetnieniom druku. Cel zostaje spełniony! Nasz produkt został wyróżniony wśród innych i kupiony.

Inną sytuacją może być pięknie uszlachetniona okładka książki na przykład poprzez dodanie lakieru wybiórczego lub lakieru 3D. Obecnie jest to często stosowana technika uszlachetniania przez większe wydawnictwa, którą możemy zaobserwować choćby w pierwszej lepszej księgarni.

Oczywiście uszlachetnianie materiałów drukowanych nie dotyczy tylko kwestii reklamy. Wybrane techniki uszlachetniania druku jak np. foliowanie, lakierowanie, hot-stamping czy kalandrowanie, oprócz uatrakcyjnienia wyglądu także zabezpieczają zadrukowaną powierzchnię i pomagają zwiększyć jej żywotność. Dzięki temu papierowe opakowania, czy okładki książek mogą stać się sztywniejsze, odporne na słońce, wodę lub zarysowania.

 

Dlaczego warto uszlachetniać materiały drukowane?

Papier, jako najbardziej popularny materiał do druku, często pozostaje mało ciekawy wizualnie i dotykowo, a już na pewno nie należy do zbyt wytrzymałych. W związku z tym warto poddać go odpowiednim uszlachetnieniom, które nadadzą mu wiele nowych cech.

  • Większe zainteresowanie wśród potencjalnych nabywców dzięki podniesieniu walorów estetycznych.
  • Nasycenie kolorów dzięki zastosowaniu lakierowania lub foliowania. Ochrona powierzchni papieru przed czynnikami zewnętrznymi jak zadrapania lub wilgoć.
  • Zwiększona wytrzymałość produktów podczas transportu i rozładunku.
  • Dłuższa żywotność barw i zadrukowanego materiału.
  • Możliwość dodania ciekawych efektów jak lakier brokatowy, zapachowy lub termiczny.

Jak widzimy zalety uszlachetniania druku w kwestiach promocji oraz żywotności dla wielu firm są znaczące!

 

Jakie produkty poddajemy uszlachetnianiu druku?

Uszlachetnianie druku podobnie jak druk offsetowy wymaga zastosowania potężnych i skomplikowanych maszyn. Właśnie dlatego proces ten realizowany jest głównie w wysokim nakładzie. Do najczęściej uszlachetnianych produktów należą na przykład opakowania kartonowe, okładki książek i czasopism, identyfikacje wizualne firm lub inne materiały reklamowe jak ulotki i plakaty. Dzięki takim technikom jak hot-stamping lub farby zapachowe możemy także zdobić przedmioty, lub nadawać im różnorodne zapachy. Staje się to powoli coraz bardziej popularne również na polskim rynku uszlachetniania druku.

Uszlachetnianie druku daje nam naprawdę wiele możliwości w zakresie podnoszenia walorów wizualnych i ochrony materiałów drukowanych. Badania dowodzą, że ma to także kluczowy wpływ na wzrost konwersji sprzedaży wielu dużych firm i wydawnictw. Śmiało możemy powiedzieć, że uszlachetnianie druku zdobyło już pewne miejsce w poligrafii, a jego waga w przyszłości jeszcze wzrośnie. W związku z powyższym firma Follak pragnie zaoferować Państwu usługi uszlachetniania druku w wysokim nakładzie i możliwie najlepszej cenie.

 

Nasza strona używa plików cookies tylko w celu zwiększenia wygody jej użytkowania!

OK